2008. október 3., péntek

Paprikás-tejfölös hamis "gombapörkölt"

Barbi barátnőm tegnapi tejfölös gombapörköltje ihlette az alábbi ételt. Mivel már jó ideje gombát sem eszem, adott volt a kihívás, hogy mivel fogom helyettesíteni.

Korábbi zöldséges tésztáimnál rájöttem, hogy ha a vékony szeletekre vágott répát olajban szójaszósszal ropogósra pirítom, hasonlatossá válik a gombához :-) (a jól ismert és állatokra emlékeztető szivacsos állagot azért nélkülözi, szerencsére) Ezen az úton elindulva hagymát dinszteltem, és már ment is rá a répa, majd a paprika. Jól megpirítottam, felöntöttem vízzel, ízesítettem pirospaprikával és had rotyogjon. Kicsit később raktam bele padlizsánt, majd cukkinit, hogy pont együtt legyenek puhák. A legvégén pedig "tejfölt" készítettem az alábbi módon:
  • hántolt napraforgót botmixerrel leturmixoltam először csak kevés, majd egy pár perces pihenő után még egy kevés víz hozzáadásával. Akár be is lehet áztatni előtte a napraforgót, megszívja magát vízzel, felpuhul, majd a turmixolás hatására kifehéredik, besűrűsödik - ezért kell a pihenő és a fokozatos higítás.
  • ízesítettem citromlével és egy kis sóval és már ment is a zöldségpörköltbe "habarásként". Ahogy Anyum mondja: "Rottyan egyet és kész". :-)

Tegnap tésztával, ma barnarizzsel esszük.

Jó étvágyat!

ui: párom reakciója a "hasonlít a gombapörköltre?" kérdésre: "Cica, mióta nem ettél gombát?" :-)

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies