2009. augusztus 8., szombat

Vegán rántott cukkini és padlizsán kölessel és tzatzikival

Csak nagyon ritkán szoktam rántani, a panírozás soha nem tartozott a kedvenc konyhai tevékenységeim közé. Évente azért 3-4-szer ráveszem magam, ha megkívánom a rántott dolgokat. A rántott cukkini, padlizsán, patisszon az, amiért képes vagyok pacsmagolni.


Ma reggel úgy keltem, hogy muszáj rántott cukkinit ennem... Általában ez így szokott lenni: valamit nagyon megkívánok, és azt főzöm, ha megoldható. Nem-nem, állati dolgokat 5 év után már nem szoktam megkívánni :-) Jó néhányszor az is megtörtént, hogy álmomban valaki megkínált rántott husival, és még ott is elutasítottam, mondván, hogy én nem eszem ilyeneket.

Tehát megkívántam a rántott cukkinit, az hozta magával a padlizsánt, a patisszonra már nem volt kapacitásom, de az is nagyon finom, talán majd vacsira sorra kerül ő is.
Először is a panírozásról: nagyon egyszerű tojás nélkül panírozni. A hagyományos liszt-tojás-prézli helyett a sorrend a következő (balról jobbra):
  • teljesőrlésű liszt (nálam tönköly)
  • tojás helyett: sárgaborsóliszt vízzel tojásállagúra elkeverve,
  • teljesőrlésű, élesztőmentes kenyérből készült prézli.


A padlizsánt és a cukkinit karikára vágtam, mindkét oldalukat sóval bedörzsöltem és állni hagytam, hogy kicsit levet eresszen. Ezután jöhetett a panírozás a fent említett módon.

Ez a panír teljesen "gyönyörűen kezelhető", ugyanolyan csimbókos lesz az ember tőle, mint a "normál panírtól", de szépen megragad a zöldségen, stb.

Forró olajban kisütöm, és már kész is. Kölessel és tzatzikivel ettük (most szójatejföllel készült, nem magtejföllel), bár ha nem candida-kúráznánk, vegán majonézzel is szívesen ettem volna...

Tipp:

  • a "tojásba" fűszereket is lehet tenni, én most nem tettem, mert szeretem a natúr padlizsán- és cukkini-ízt,
  • a prézli lehet durvára vágott dió is, vagy dióval kevert morzsa
  • mindenféle előpácolásnak is alávethetjük a zöldségeket, erre nekem most nem volt időm - Balázs már igen éhes volt így is...

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies