2009. július 24., péntek

Tepsis fűszeres krumpli

A létező legegyszerűbb burgonyás egytálétel, amit a rakott krumpliból egyszerűsitettem, nagyszerűsitettem. Készitem otthon gyors vacsinak, ha vendégek toppannak be, stb.

Több változata létezik, attól függően, hogy milyen összetevőkhöz van kedvem. A legegyszerűbb csak burgonyából áll, ezt lehet aztán még tovább fokozni hagymával, cukkinivel, padlizsánnal, tökkel, paprikával, stb.

Fűszerek tekintetében én a fűszerkeverékekre esküszöm. Márka nélkül, de létezik egy hagymás rostélyos és egy töltött húsok fűszerkeverék, ami nekem nagyon bejön, és az adott márkának ez a két nátrium glutamát nélküli keveréke - már ha lehet hinni az összetevőknek. Fő a bizalom, úgyhogy én használom. A borsos-hagymás-paprikás fűszer nagyon jó izt ad a burgonyának. Ezeken túl még egy kis mexikói fűszerkeveréket használok rá a bioboltokban kapható Ataisz márkából. De a burgonyára nagyon jó még a kömény, a rozmaring, majoranna, pirospaprika, bors, fokhagyma, stb. A fűszerkeverékek általában sót is tartalmaznak, úgyhogy nem sózom külön.

A burgonyát karikákra vágom, a tepsi aljára kevés olajat teszek és ráhalmozom a burgonyát, rétegenként fűszerezem és betolom a sütőbe 200 fokra sülni. Kb. 50 percet tölt odabent, az utolsó 10 percet már grill fokozaton, hogy ropogósra süljön. Félúton fellazitom a rétegeket, had töltsön minden krumpli kis időt a tepsi alján is.

Óriási adag friss salátával szoktuk enni. Tegnap répa, paprika, lilahagyma, saláta került bele, citromal és szójaszósszal meglocsolva.

3 megjegyzés:

KryaSpirit írta...

Az Ataisz mexikói fűszerkeveréket én is használom, telitalálat, szerintem is!!!:))

SLOW írta...

Azt nem értem, hogy az állati eredetű zsírokban oldódó vitaminokat, a vegák, hogy biztosítják a szervezetüknek?

Unknown írta...

Kedves Nagy!
A vitaminok növényi eredetű olajokban is kiválóan oldódnak, például a hidegen sajtoltakban.

Benzsi, ezek szerint te is használod ezt a márkát? Nekem a vegán fűszersó is nagy kedvencem, bár kicsit csökkenthetnék a sótartalmát mindkettőnek...

N

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies