2009. október 23., péntek

Szójaszószos zöldség



Kezdő vega koromban, amikor még csak ismerkedtem a szójaszósszal (és a sörélesztő pehellyel), nem értettem, mit szeretnek rajta az emberek. Néha ettem korábban is kínai zöldséges tésztát, de ennyiben ki is merült az ismeretem róla. "Valami fekete, kétes folyadék" kategóriát képezte bennem, míg nem aztán elkezdtem én is használni. Először a fent említett kínai tésztát készítettem el, aztán pedig, hamár egyszer volt otthon, tettem - és azóta is teszem - mindenbe.

A világ legegyszerűbb étele a szójaszószos zöldség, amihez semmi más nem kell, csak a zöldségek és a szójaszósz, mégis olyan fantasztikus íze van, hogy mi hetente készítjük különböző zöldségekkel és köretekkel.

Hozzávalók:

  • 2 fej vöröshagyma
  • tavasztól őszig: padlizsán, cukkini, tök, paprika, patisszon, karalábé, stb.
  • télen: sárgarépa, fehérrépa, zeller, fejeskáposzta, stb.
  • olaj, vagy pálmazsír, kókuszzsír, stb.

Kevés olajon megdinsztelem a csíkokra vágott hagymát, amikor már kicsit összeesett, meglocsolom szójaszósszal, és beledobom a kockára vágott zöldségeket. Aztán fedővel vagy fedő nélkül megpuhítom a zöldségeket és kész is. Természetesen a gyökérzöldségeknek több idő kell, ilyenkor jól jön a fedő és némi vizet is locsolok alá, hogy párolódjanak. Ezt folyamatosan pótolni kell. A padlizsán, cukkini és társai annyira hamar megfőnek, hogy erre sincs szükség. A zöldségek fővési idejét is figyelembe kell venni a sorrendnél, de a fent felsoroltak kb. azonos időben tehetőek bele a serpenyőbe, wok-ba, stb.

Tipp: Én a világosabb színű szójaszószt használom, ennek kisebb a koncentrációja, nem színezi el annyira az ételt és nagyon finom. De lehet használni tamarit, vagy shoyut is.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies