2009. június 4., csütörtök

Anti-candidás mintaétrend egy hétre


Néhányan önsanyargatásnak gondolják a candida-diétát, mások pedig tudják, hogy nekik is szükségük van/lenne rá. Mindkettőjükhöz szólhat az a mintaétrend, amit itt összeállítok: egyrészt megmutatja, hogy nem az ízek, élvezetek megvonásáról szól, másrészt pedig a könnyűségét szemlélteti.


Semmi olyan nincs ebben a diétában, amit nehéz lenne véghez vinni, az ételek egyszerűek, színesek és könnyen elkészíthetőek. És nem utolsó sorban finomak. De még ha az első pár napban szokatlan is az állati eredetű ételek elhagyása, könnyen átáll az ember, ha látja, hogy a szervezete meghálálja a változást. Azt gondolom, hogy ennyit igazán megérdemel a testünk, egészségünk.


Amúgy is azt vallom, hogy a tudatosság a kulcs: ha megértem (gondolat - fej) és át is élem (érzelem - szív), hogy nekem ez fontos, miért fontos, akkor könnyen meg tudom valósítani (akarat - végtagok). Ahogy nemrég írtam, a tudatosítás következményeként átáll az érzelemvilág is, megváltozik az érzelmi hozzáállás az adott dologhoz.


Mivel mostanában törekszem a hét alap gabona megfelelő napokon való fogyasztására, ezek fel-feltűnnek az étrendben is. A reggelit nem részletezem különösebben, én 1 pohár vízzel szoktam kezdeni és délig igyekszem csak gyümölcsöt enni. A diéta alatt sajnos csak a savanykás gyümölcsök fogyaszthatóak, ami most a savanyú almát, és a piros bogyósokat jelenti (szeder, ribizli, eper)


Általános leírást a diétáról, alapelveket, fogyasztható, nem fogyasztható ételeket, alapanyagokat itt találtok. Ezek alapján szerintem bárki össze tudja állítani a saját diétáját.


A folyadékbevitelre mindenképpen figyelnünk kell, főleg, hogy itt a 30 fokos hőség. Alap szükséges folyadékmennyiség a napi 2-2,5 liter, sportolás, meleg, egyéb megterhelés esetén 3-3,5 liter az ajánlott. Ez tiszta vizet jelent, szénsavmentes ásványvíz, pí-víz, vagy ezekből készült )gyógy)teák formájában.


Hétfő

  • délig gyümölcs és sok folyadék
  • zöldséges (répa, hagyma, paprika, cukkini, padlizsán, karfiol, stb.) rizottó barnarizsből, friss saláta
  • padlizsánkrém anti-candidás zsömlével, saláta

Kedd

  • délig gyümölcs és sok folyadék
  • rakott kel vagy zöldbab árpával, friss saláta
  • gabonakolbász, zsömle, saláta

Szerda

  • délig gyümölcs és sok folyadék
  • Friss cukkinis-padlizsános lecsó kölessel, salátával
  • karfiolleves, saláta

Csütörtök

  • délig gyümölcs és sok folyadék
  • gabonafasírt rozspehelyből és más pelyhekből, köles, tzatziki vagy friss saláta
  • avokádókrém zsömlével, salátával, sok fokhagymával


Péntek


  • délig gyümölcs és sok folyadék
  • zöldborsóleves teljesőrlésű tönkölytésztával, tejszínes zöldségragu árpával, friss saláta
  • zsömle, zölségkrém (cukkini, répa, paprika, stb. és fűszerek, turmixolva)


Szombat

  • délig gyümölcs és sok folyadék
  • brokkoli krémleves, paprikás krumpli, saláta
  • zsömle, kukoricakrém, saláta


Vasárnap

  • délig gyümölcs és sok folyadék
  • zöldségleves, spenótos-tejszínes tészta, saláta
  • gabonakolbászos melegszendvics anti-candidás kenyérből, friss saláta


Jó étvágyat és sikeres diétát!

3 megjegyzés:

Vera írta...

Nóri, péntekre a zabot kihagytad.
Candidában mehet ennyi gyümölcs?

Norci írta...

Szia Vera,

igen, savanykás alma... :-)

Köszi, gondoltam rá, hogy csinálok még egy hetit, és abban zabkása szerepelne pénteken, de igazából a zsömiben lévő zabliszt egész héten benne van az étrendben. Amúgy meg ha valaki böjtöl egy-egy napot egy héten, akkor valami kimarad mindenképpen, és azt más napon lehet bevinni. Valahonnan az rémlik, hogy a zab vasárnap is jó.

üdv,
N

Névtelen írta...

szia!
En is szeretném végigcsinálni a candida-diétát, azomban az a problémám, h 8-10 órát is egyetemen vagyok, ilyenkor meg nem tudok mit enni. Ennyit nembirok ki csak gyümölcsökkel, ráadásul már leadnom sincs mit, nemakarok csontvázzá fogyni, szóval valamit ennem kéne ilyenkor is,... valamit amitôl jollakok(eléggé sokat szoktam enni:p)....Esetleg valami jótanácsod erre nézve? A párod, mint húsevô, mivel tudja elegendôen megtôlteni a gyomrát a diéta alatt?


üdv.
zsuzsa

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies