2009. február 4., szerda

Candida diéta

Ma van a diéta első napja, ez - és a tegnapi nap - a tervezés jegyében telt, miközben már nagy léptekkel dübörgök a gombaölés felé :-)

Ahogy én csinálom:
  • reggel bevettem a grapefruitmag-cseppet, amúgy is folyt az orrom kicsit. Kb. 3-4 óra múlva már kutya bajom sem volt... Napi 2-szer 15 cseppet fogok szedni, egyiket reggel, másikat este
  • este elmentem gerinctornára, ami lényegében nyújtó, lassú, kitartó mozdulatokból álló, ámde annál szadistább mozgás - jóga és pilates gyakorlatokkal megspékelve. Hónapokkal ezelőtt voltam utoljára, és hát megéreztem a kihagyást: már az óra felénél remegett a lábam, mint a kocsonya, és ez az érzés a jó meleg lazitó fürdő után is sajátom... :-( A fürdő azért kell, mert az izomláznál tejsav termelődik, ami savasit, ezt elkerülendő ki lehet vezetni az izmokból a görcsöket, plusz b vitamin és magnézium bevitelével megelőzni az izomlázat. Ugyanilyen hatású a szódabikarbóna is - lugosit - akár fürdő, akár por formájában. Én ez utóbbit választottam, csapott teáskanálnyit 2 dl vizben elkeverve felhörpintettem. Mivel a candida diéta alatt is fontos a lugositás - a fertőzések, gombák a savas közegben élnek igazán -, rendszeresen éhgyomorra fogom inni a szódabikarbónás vizet.
  • tegnap, még az előkészület szakaszában sütöttem egy jó kis élesztő nélküli kenyérkét, azaz zsömléket per has: viz, teljesőrlésű tönkölyliszt, olaj, só, szódabikarbóna, szezámmag és fűszerek. Nagyon finom lett, tovább növelte a lelkesedésemet, hogy házilag fogok sütögetni, ráadásul még olcsóbb és jobb is, mint a bolti kenyerek. Ez volt az ebédem jó sok fokhagymával és zöldségekkel. Mostanában nem kivánom a főtt ételeket, úgyhogy továbbra sem fogom erőltetni :-)
  • immunerősitésre a grapefruitmagcseppen kivül fokhagymát fogok enni, minden nap, akár büdös, akár nem. (de egyébként az... valakinek - én imádom)
  • bélflóra visszaállitásra protexint szerzek be, főétkezés előtt 2 db az adag
  • ásványi anyag és nyomelem bevitelre folytatom a b komplexet és a c vitamint nyelv alatt felszivódó módon (G n G márka), ez megkerüli a bélben felszivódást, amit úgyis a protexin orvosol majd
  • heti egy böjtnapot fogok tartani, azt hiszem, hétfőnként, ez szintén megdobja a lugositást és a méregtelenitést. Tovább fokozom még a sportok utáni szaunával.
  • sportként pilates/gerinctorna és cardio edzés lesz a menü, valamint ha az idő engedi, túrázás, mert azt imádom úgyis :-)
  • folytatom a schüssler sókat is: a nátrium amúgy is lugositó hatású, a calcium kell a csontoknak,
  • hidegen sajtolt olajokat, tökmagot ajánlott enni, mert egyrészt jó immunerősitők, másrészt pedig pl. szelén forrás. Valamint a kihagyhatatlan répa, amit imádok elropogtatni edzés után.
  • rengeteg folyadék: pi viz, teák a méregtelenités miatt.
Azt hiszem, ennyi. Ez csak egy példa, lehet másként is természetesen :-) Mindezt legalább 3 hónapig, közben majd kiteszteltetem, hogy hol tartok, de mivel a gomba alattomos dolog (mint a vizkő), ennyi biztos kelleni fog :-)

4 megjegyzés:

Melus írta...

szia:)
hűha na yool összeszedted a dolgokat:)
azt hiszem egy ilyen tisztítás senkinek sem ártana:)
lehet h én is belekezdek:)
nagyon felkeltetted az érdeklődésem:)

Norci írta...

Szia Melus!

Biztos sikered lesz benne! Még majd azt is hozzá teszem, hogy a szénhidrátot viszont minimalizálni kell, ami kissé bonyolitja a helyzetet, de ha kész lesz a saját menüm, felrakom, hogy ötletet adjon. Egyelőre én is úszok a dologgal, de azért van mit ennünk :-)

üdv,

N

Mimi írta...

Kedves Norci !Te csináltattál vérsavó tesztet (IgG, IgM )?

Norci írta...

Kedves Mimi!

Nem, még nem csináltattam ilyen tesztet. Te már igen?

üdv,
Nóri

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies