2008. december 10., szerda

Let'so recycled - lecsó újrahangolva

Nem tudok kis adagokban főzni, ez már többször bebizonyosodott. Elkezdem a főzést pár darab zöldséggel, aztán folyamatosan kerül a lábosba még egy kicsi ez, még egy kicsi az... Néha le kell cserélnem az edényt nagyobbra, hogy végül minden elférjen. Nade ha valaki nem szereti napokig ugyanazt enni, adott a kérdés: mit csináljak a maradékkal?


Szombaton lecsót főztem, a piacon elég olcsón hozzájutottam a paprikához, hát miért ne? Nyáron szinte hetente csinálok, annyira szeretem. Sok hagyma megdinsztelve, rá a paprika, só, pirospaprika, vegeta, a végén a cukkini és már kész is. Ettük bulgurral egybefőzve, tarhonyával külön, de így, szerda magasságában már a lecsó is erőteljesen veszít az értékéből.

Úgyhogy újrahangoltam szegénykémet, és lett belőle egy nagyon fincsi melegszendvicskrém.


Hozzávalók:

  • maradék lecsó
  • füstölt gabonacsemege
  • kevés olaj
  • pizza fűszerkeverék
A hozzávalókat botmixerrel összekevertem, teljes őrlésű tönköly kenyérre kentem, vékony szelet eidami olvadós sajtot tettem a tetejére, és bedobtam a sütőbe kb fél órára. Mire a párom hazaért, pont kész lett, és nem gondolta volna, hogy ez ugyanaz a lecsó, amiről délután megkérdeztem, hogy kér-e, és azt mondta, hogy nem... :-)

További felhasználási tippek maradék lecsóra:

  • füstölt köles csemegével szoktam felforralni, és nyáron a jó nagy, tölteni való cukkinit kibelezni, és megtölteni ezzel a lecsós raguval, majd megsütni sütőben, alufólia alatt
  • mehet még szamószába,
  • pizzára pizzaszószként, ilyenkor lehet a sajt alá tenni vékonyra vágott paradicsomot is (vagy nekem szárítottat), olivabogyót, stb.
  • tésztára
  • zöldséges rétesbe, stb.




Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Szabó Gábor írta...

szia!

Ennyire régi étel maradékot biztos jó elfogyasztani, újrakutyulni?

Igazán nem szeretnék kukacoskodni, de a kész ételek minősége miután megfőztük rohamosan elkezd minőség, rezgés szempontjából romlani. Nem hiába mondják már a pár napos ételre is hogy "állott" , elég lecsökkent a rezgése. Akkor mi lehet egy majd 1 hetes maradékkal? (még ha hűtőben is volt)

Hmmm. ezen szerintem érdemes elgondolkozni. Amíg főztem, akkor se ettem 1 napnál régebbi ételt, egyszerűen más a minősége. Próbáld ki. Érdemes ezt megtapasztalni.

Unknown írta...

Szia Gábor,

igazad van, valóban nincs olyan rezgése, mint a friss, élő ételnek. De ha megfőzted, akkor a főzés után fél órával már elvesziti ezt, onnantól kezdve szerintem már mindegy neki...

Még ha lereszeled, vagy felvágod, akkor is csökken a rezgése, nemhogy a főzéssel. Ezért eszem hozzá mindig nyerset! Az adja meg az energiát, az éltet, nem a főtt étel. Rosszat nem hiszem, hogy tesz, de az tény, hogy nem segit.

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies