2008. november 19., szerda

Zabpelyhes keksz - kókuszos és karobos változatban

Egy-két hónapja rám is rámtört a kekszsütési láz. Sütöttem is napokig, párom és a barátaim nagy örömére...

Hozzávalók:
(A kókuszoshoz)
  • fél csomag zabpehely
  • fél bögre teljes kiőrlésű liszt
  • egy maréknyi pálmazsir
  • (olaj)
  • méz
  • 1 zacskó kókuszreszelék
  • fél rúd vanilia
  • negyed kiskanál szódabikarbóna
  • citromlé

A zabpelyhet előmelegitett sütőben, lapos tepsiben szétteritem, és kb 10-15 percig sütöm. Ha kihűlt, kávédarálón ledarálom a 2/3-át. A kókuszreszeléket szintén ledarálom.

A zabpehelyből készült lisztet és az egészben hagyott zabpelyhet összekeverem a teljesőrlésű liszttel, megszórom a szódabikarbónával és rácsöpögtetem a citromot, hogy felhabozzon. A pálmazsirt felmelegitem, beleteszem a szódabikarbónás lisztkeveréket és a többi hozzávalót (méz, kókuszreszelék, vanilia). Ha szükséges, további olajat keverek hozzá, annyit, hogy egy gyúrható, formázható tésztát kapjunk.

A tésztából vizes kézzel golyókat formázok, majd kilapitom. Tepsiben, sütőpapiron, előmelegitett sütőben 180 fokon kb. 15-20 perc alatt készre sütöm.

A karobos verzióba a kókuszreszelék helyett karobport és egy-két kiskanál málnalekvárt tettem, ettől keményebb lett a tészta.

Mivel nincs benne viz, omlós, ropogós lesz a tészta, mint a valódi kekszek. Ha egy kis vizet keverek hozzá, akkor pedig lágy süteményt kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies