2008. november 9., vasárnap

Amarant golyó: a téli kálcium- vas- és magnéziumbomba


Ezt a pár perces édességet a téli fáradtság, enerváltság ihlette. Egyre nehezebben kelünk reggelenként, esténként pedig van, hogy 8-9 órakor már belülről nézzük a szemhéjunkat... Gondoltam, megnyomom a témát egy kis vitamin- és nyomelembevitellel.


Szombaton (tegnap) túrázni voltunk, ekkor pattant ki a fejemből, hogy a kálciumra, magnéziumra ilyenkor extrán szükségünk van. Az amarantot - miután se müzlit, se joghurtot nem eszem - meglehetősen nehezen tudom használni, pedig nagyon jó forrása mindhárom nyomelemnek. Úgyhogy csináltam belőle édességet, az úgyis mindig jól jön.

Hozzávalók:
  • darált mák,
  • mazsola
  • amarant
  • továbi lehetséges hozzávalók: darált szezámmag, darált mandula, dió, stb.

A művelet igen egyszerű: a mazsolát leforráztam kevés vízzel és állni hagytam, hogy jól megszívja magát. Ezután botmixerrel pépesítettem, hozzáöntöttem az itthon lévő mákot ledarálva, végül annyi amarantot, hogy sűrű, formázható állagú legyen. (Szándékomban állt még szezámmagot is használni, de az nem volt itthon.) Az egészet összekevertem, jó sok fahéjjal megszórtam, elkevertem, és a hűtőben szikkadni hagytam. Végül amarantban megforgattam.


Tipp: mivel a mazsola önmagában nagyon édes, semmilyen más édesítőre nincs szükség. A jobb ragadás érdekében viszont lehet agavészirupot használni, csak ekkor kevesebb mazsola kell bele.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies