2009. október 15., csütörtök

Karfiolkrém másképp, avagy "Mi ez a lila trutyi?"


Mióta megvettem, azóta kerülgetem a hűtőben a lila karfiolt... Vártam ugyanis, hogy kipattanjon a fejemből - vagy inkább a nyelvemből - valami ötlet, mit csináljak vele. De nem igazán kivántam a karfiolt...

Aztán már mindegy is lett, valamit mégiscsak kell vele csinálni, mert megromlik. Mivel már untam a kolbászkrémet, a helyettesitésére lett hát a karfiolkrém.


Hozzávalók:

  • karfiol
  • fokhagyma
  • mustár
  • pár evőkanál maradék szójatejföl (elhagyható)
  • citromlé
  • bors
  • sörélesztőpehely
A karfiolt megmostam, rózsáira szedtem, és lobogó, enyhén sós vizbe dobtam, megfőztem. Közben imádkoztam, hogy ne veszitse el a szép lila szinét :-) És igy is lett... Jöhetett a turmix, közben a bors, sörélesztő, citromlé, mustár, tejföl, fokhagyma.
Kissé bizarr, de finom krém lett belőle.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Szamóca írta...

Hú, de gyönyörű színe lett!
Milyen ritkán eszünk lilát és mennyire hiányzik! Pont a napokban tömtem magamba egy hatalmas radicchiot, amikor rájöttem, hogy mindegy milyen színeset eszem, a lila mindig hiányzik.
Azt hiszem padlizsánt is csak a színe miatt eszem olyan sokat, bár sütés után, már az sem olyan jó, de ez a lila karfiol fantasztikus!
Ízre milyen volt? Különbözött a fehér karfioltól valamennyire? Magyarán volt egy kis lila íze? :-)

Unknown írta...

Szia Szamóca!

Igen, én is törekszem a szinekre az étkezésemben, főleg a salátában szoktam lilát látni a hagymában. Ha nem teszek bele, nagyon hiányzik. Amúgy amikor citromlével meglocsoltam a már leturmixolt karfiolt, még világosabb, szinte pink szint kapott tőle! Nagyon érdekes volt.

Teljesen normális karfiol ize volt, semmi különbséget nem vettem észre.

A padlizsánnak én is imádom a szinét, a mélységét és a felületét is! Olyan szép sima, selymes. Persze, amig még él...

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies