2009. október 8., csütörtök

Alnatura válasz

Az Alnaturától iszonyat gyorsan kaptam választ a feltett kérdésemre:

Azt mondják, hogy minden összetevő növényi, vagy élesztőből ered. A receptben nincsen tojás vagy tej. Ahogy azt gondoltam - itthon is így van -, főként az allergiások miatt írják ki, hogy tartalmazhat tejet vagy tojást. (de ha az allergiásnak gondot okozhat, akkor egy vegánnak is, csak nem fizikailag) Maga a gyártó gyárt - gondolom kihelyezett gyárban gyártatják - olyan termékeket, amik tartalmaznak tojást vagy tejet, és nem tudják garantálni, hogy ezek "maradékai" por formában nem kerül bele az ő termékükbe is.

Hasonló az eset a Vegabond-os kolbászokkal, amiket pedig húsgyárakban töltenek...

"All ingredients of our product "Gemüsebrühe" are from plant or yeast origin. Milk and egg are not used in he recipe. The information "may contain milk or egg" is mainly for people who are allergic to these ingredients. The producer of our "Gemüsebrühe" produces also products which contain milk or eggs. Therefore it can be that small traces from these ingredients could be transfered in this product, for example as a dust."

3 megjegyzés:

Szabó Gábor írta...

Egyébként érdekelne mi van ebben a leveskockában... Van esetleg infód?

A tény, hogy leves kocka, sejtet számomra némi ízfokozót... normál esetben ez így szokott történni.

Unknown írta...

Semmilyen ízfokozót nem tartalmaz. Ha lenne benne, nem használnám. Teljesen bio alapanyagokból van, és kb. a felébe kerül, mint a bioboltokban kapható többi társai, ezért szerettem. Az alnaturában a szerecsendiót és más fűszereket szeretem többek között.

Natúr vegetát is használok, kb. 2-3 félét, attól függ, hogy mikor mit főzök. Kisebb darabosat, nagyobb darabosat, kurkumásat, stb.

Szabó Gábor írta...

Szia Norci!

Ma véletlenül jártam a DM -ben és kíváncsian tanulmányoztam a leves kockát.

Úgy vettem észre csak a régi/új csomagolásban van különbség. A régin nincs információ a gyártás körülményeiről, az újon pedig van. Ebben látom a különbséget. Szerintem nem kell aggódnod, természetesen értem a jogos etiakai érved.

Ugyanakkor az is eszembe jutott, mi van akkor ha ugyanazon a gyártósoron gyártják a csirkés leveskockát? (a csirke nem allergén tehát nem kell feltüntetni a csomagoláson, legalábbis ilyen még nem láttam) Mivel elég hasonló a csomagolása és illatra is.

Persze ez csak elgondolkodtató elvi kérdés.

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies