2009. augusztus 6., csütörtök

Füstölt padlizsánkrém


Végre a nagy kánikula után lehűlt úgy az idő, hogy tudtam kicsit grillezni a szüleimnél. Már a múlt héten átvittem hozzájuk a padlizsánt és a paprikát, hogy elkészítsem a krémeket, de a 40 fokban emberkínzás tüzet gyújtani és grillezni.


Tegnap aztán kiszabadultam a kertbe, és még az eső eljötte előtt szépen megfüstöltem a padlizsánt és a kápia paprikát a krémeknek. Imádom a füstös ízt, teljesen más hangulata van vele az ételnek. Azt tervezem, hogy veszek jó pár kg padlizsánt és csinálok annyi krémet, hogy elrakni is jusson. Anyutól hallottam, hogy valaki hűtőládában dunsztol, ezt nekem is ki kell próbálnom!

Hozzávalók:

  • 5-6 db padlizsán
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 fej fokhagyma
  • extra szűz olivaolaj, vagy hidegen sajtolt napraforgó olaj
  • só, bors
  • citromlé (nekem talán egy egész belevánszorgott, mert szeretem, ha kicsit savanykás)
  • ha lett volna kéznél, akkor őrölt mustármagot is raktam volna bele....
  • egy kevés sült paprika krémet is tettem bele, a kis piros részecskék nem paradicsomból származnak, hanem ebből a paprikából.

A fentieket összeturmixolom, és már kész is. :-) Sütöttem hozzá tönköly zsömlét, nagyon finom volt együtt.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies