2009. augusztus 17., hétfő

Csicserikrém

Mivel mostanában gyakran vágyom csak kenyérre és "kencére", zöldségekkel, elhatároztam, hogy fejlesztem a pástétom-részlegemet és mindenféle alapanyagból fogok pástétomot készíteni.

Ezt a csicseriborsó krémet a boltban kapható ihlette, amit nagyon szeretünk, de az amúgy alapanyagként sem olcsó csicserihez képest is horror az ára. Viszont a miénk is majdnem ugyanolyan lett, de házi, és kb ötször annyi mennyiségben, egy zacskó csicseriből.

Hozzávalók:
  • 1 zacskó csicseri,
  • só, bors, pirospaprika, majoranna, őrölt babér, bazsalikom,
  • fokhagyma
  • hidegen sajtolt napraforgóolaj
  • fél citrom leve

A csicserit elég sokáig, kb. másfél napig áztattam, de még így is sokáig főtt, mire megpuhult. A főzővizének kb. felét leöntöttem, és botmixerrel pépesítettem. Belekevertem a fűszereket és kicsit állni hagytam, hogy felszívja a vizet, majd a megfelelő sűrűségűre higítottam.

Gyanítom, hogy a boltiban van még valami paradicsom-származék is, de én azt kihagytam.

Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

Szabó Gábor írta...

Szia Nóri!

A csicseri borsó már 12 óra áztatás után szinte teljesen puha. Én még soha nem pároltam 10 percnél tovább, és akkor is kevés vízben.

Figyu, elég vastag aljú a lábasod? Jól zár a fedő? Mert akkor hamar meg kell párolódnia.

Másrészt a csicseri soha nem lesz "omlós" puha mint ahogy a lencse szétfő, de nagyon kellemes lágy puhává párolódik nagyon hamar.

Csicseriből próbáld ki a falafelt is, Bogival ez az egyik kedvenc receptünk. (volt, mióta nyersevő lettem)

http://veg.hu/modules.php?name=Recipes&op=viewrecipe&recipeid=506&offset=3

Raguként is elkészíthető, mennyei finomság. :)

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies