2009. június 4., csütörtök

Vegán tejfölös tökfőzelék fasírttal

Kiskoromban nem rajongtam a tökfőzelékért... Nem is tudom, hogy jött az ötlet, hogy ezt főzzem, de nagyon jó ötletnek bizonyult. Balázsom amúgy is szereti, én pedig szívesen teszek a kedvére - és ezúttal a sajátoméra is, noha a kezdetekben nem gondoltam volna. Azok a fránya gyerekkori berögződések...

A főzelékek nagyon egyszerű ételek, ezért is imádjuk őket. :-) A piacon vett gyalult tököt kevés vízben feltettem főni, sóztam, és egy kis vegetát tettem csak bele. A friss kaprot megmostam és apróra vágtam, ez ízesítette csupán. A növényi tejfölt kikevertem kevés teljesőrlésű liszttel, majd amikor a tök megfőtt, behabartam vele.

A pörköltkorszak után elérkezett hozzánk a fasírtkorszak - párom rengetegszer kéri. Még eléggé dívik a köret/főzelék + feltét kombináció, amit gyerekkorunk óta megszoktunk. Azt hiszem, ezúttal pehelykeverékből (4-féle gabona) készítettem, reszelt zöldségekkel. Újabban nem pirítom meg a pelyheket, hanem csak meleg vízben fellazítom és fűszerezem, lisszttel és teljesőrlésű zsemlemorzsával megszilárdítom. Kb. 10 perc alatt megvagyok vele, és már sütöm is.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies