2009. március 23., hétfő

Az én hősöm! - szteviás zabpehelykása és teljesőrlésű tészta férfiasan

Tegnap este nagy meglepetés ért, mikor hazaértem: miközben én vega gasztroblogger társaimmal múlattam az időt, az én hősöm megcsinálta élete első zabpehelykásáját :-)

Mióta candida diétázunk, ez nálunk a sláger édesség. Amúgy sem vagyok édesszájú, úgyhogy nem esek attól hanyatt, hogy most ezt nélkülöznünk kell. Annál inkább a párom... Úgyhogy kitaláltam ezt a gyors kását, ami amúgy rosttal teli, egészséges, és néha összekeverem, ha már nagyon igényli az édességet. Tegnap reggel már nyúzott érte, hogy csináljak, de annyira nem volt kedvem semmit kutyulni, hogy végül nem lett belőle semmi. De hazaérve rögtön feltűnt a jellegzetes kásás tálunk az asztalon... (aztán később a konyhában további ráutaló romokat/nyomokat fedeztem fel) Rákérdeztem, és tényleg megcsinálta, teljesen magától. :-) Az én hősöm.

Azt mondta, nem lett olyan jó, mint az enyém, de nem ez a lényeg! Hanem, hogy megcsinálta, mondom is neki, hogy mi mindenre rá nem viszi a hasa... :-) Sőt, ma reggel közli, hogy Ő tegnap főzött!!! Hát mondom, csak egy kis tésztát kellett kifőznöd a tejszines zöldséghez, mert arra már nem jutott időm. De neki az főzés - mondja nagy büszkén. Aztán hozzáteszi pajkosan, hogy kicsit el is ázott :-) Annyira falat volt, azt hittem, felzabálom.

A zabpehelykása hozzávalói:
  • lágy zabpehely
  • viz
  • sztevia
  • darált kókuszreszelék - nekem igy jobban izlik, mint a nagyobb darabos, szinte poritja a kávédaráló, de nem muszáj ledarálni
  • bourbon vanilia, vagy vanilia rúd belseje
  • fahéj
  • mézessütemény fűszerkeverék
A zabpelyhet felöntöm vizzel (kicsit ellepje), hagyom 10-15 percet állni, mig szépen felszivja. Addig ledarálom a kókuszt és szépen összekeverem az egészet. Be is lehet hűteni, de igy is fogyasztható.

2 megjegyzés:

Szabó Gábor írta...

Zabpehely kásába nagyon kíváló belefőzni némi kis friss almát / aszalványt pl. szilva. Remek lesz íz szempontból semmilyen édesítést nem kíván így a kása.

Unknown írta...

Köszi, Gábor, de candida diétában NEM LEHET ASZALVÁNYT ENNI.

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies