2008. december 9., kedd

Sajtmártás

Másfél éve, egyik barátnőm dobta be az éterbe a kívánságát, miszerint sajtmártást csináljak nekik. Nem különösebben rajongtam korábban a sajtos tésztáért, de a füstölt ízekért annál inkább, ígyhát füstölt sajtból tudtam megálmodni a sajtmártást nekik...

Időnként veszek cheezly-t egy kilós tömbben, ilyenkor előtérbe kerülnek a sajtos ételek -aztán 1-2 hónapig nincs igényem rá. Így volt ez most is: ott figyel a hűtőben az olvadós sajt, ebből (is) készül a sajtmártás.

Hozzávalók:
  • 1 doboz zabtejszín
  • 2 db alnatura leveskocka
  • szerecsendió ízlés szerint
  • víz
  • növényi sajtok: olvadós eidami/gouda, plusz egy kevés füstölt (elhagyható, csak nem érdemes :-P)

Kevés lisztet (3-4 evőkanál) elkeverek zabtejszínnel és fokozatosan hozzáadagolt vízzel. Én kézi habverővel szoktam végrehajtani ezt a műveletet, hogy csomómentes legyen. A végén további vizet teszek hozzá, számolva azzal, hogy mind a liszttől, mind a sajttól besűrűsödik majd. A keveréket a leveskockával felforralom, folyamatos kevergetés mellett, majd beledobom a kis kockákra vágott/reszelt sajtot, szerecsendióval ízesítem. Sűrűsödésig forralom, kevergetem, hogy le ne égjen. Ha túl sűrű lett, vízzel higítom. (a hígabb, "szottyosabb" dolgokat személy szerint jobban szeretem)

Tésztával és friss salátával tálalom.

Jó étvágyat!

Tipp: még nem próbáltam, de tervezem Kata házi készítésű sajtját elkészíteni, szerintem azzal is remek lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies