2008. november 5., szerda

Pikáns zöldbableves

Ez a kb. 2 hónapja készült zöldbableves - bevallom nőiesen - egy elfuserált zöldbabfőzelékből keletkezett. De hála a sok fűszernek mentettem, ami menthető, és egy igen finom levessel gazdagodott a repertoárom.

Történt ugyanis, hogy a főzeléknek indult zöldbab nem lett elég sűrű, túl sok vizet hagytam rajta. Hiába is tettem volna bele még több paprikás rántást, mert úgy csak lisztíze lett volna. Úgyhogy nem estem pánikba: fogtam, felöntöttem még több vízzel, és átfűszereztem.

Hozzávalók:
  • végy egy lábos elrontott zöldbabfőzeléket: vegetás vízben feltett zöldbab, egy fej vöröshagyma, pirospaprikás rántással berántva, bő lére eresztve :-)
  • öntsd át egy nagyobb lábosba, tégy hozzá még több vizet,
  • és ízesítsd egy leveskockával (alnatura), adj hozzá jó sok majorannát és még több mustármagot, köményt, majd a legvégén, mikor majdnem kész: sörélesztőpelyhet, egy kis növényi margarint és citromot, hogy kicsit savanykás ízt kapjon.
  • A margarintól és a sörélesztőtől dús, telt, krémes íze lesz, mintha tejszín lenne benne.

Tipp: A francia rokonunktól kaptuk azt a nagyon finom, hosszú, vékony és tényleg zöld zöldbabot, amiből készítem. Isteni az íze, hagymával párolva, főzelékként, levesként, stb.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies