2008. október 30., csütörtök

Az az isteni paprikás krumpli...

Két hét pástétom, koplalás és gyomorrontás (ilyen sorrendben) után tegnap este végre nekiállhattam paprikás krumplit főzni, közkívánatra. El nem tudom mondani, hogy mennyire vágytam erre a nagyon egyszerű, de nagyszerű ételre...

Mintha belénk lenne kódolva a (piros)paprika-függőség: már többször tapasztaltam, amikor hosszabb ideig voltam külföldön, hogy ez az egyik dolog, ami nélkül nem tudok meglenni.

Szeretem a bonyolult, különleges fűszerezésű ételeket, de a paprikáskrumpliban az a nagyszerű, hogy semmi más nem kell bele, csak só és paprika - de az jó sok :-) (illetve valaki még köményt, vegetát, majorannát, fokhagymát, stb. is tesz bele)

Én így készítem: 3 nagy fej vöröshagymát olajon megdinsztelek, félrehúzom, beleteszem a rengeteg pirospaprikát, sót, vegetát, fél szárított chilipaprikát,3 db paprikát nagy darabokban, majd a csíkokra vágott krumplit, felöntöm vízzel és készre főzöm. Kisebb darab krumplikat is teszek bele, mert azok hamarabb megfőnek, és besűrítik az egészet. Én úgy hívom, hogy "másnaposra" csinálom, mert ha több vízzel, kevésbé szétfőzötten készül, akkor csak másnapra lesz ilyen "szottyos". :-)

Tipp: aki bírja a gabona-krumpli párosítást (ez nem én vagyok), a legvégén tehet bele gabonakolbászt is, a vastag, boszis márjákúból, mert az egybemarad. De akár a darabokra szétesős, vagy a kenhető csípőskolbász ízű gabonakolbi is jó bele, ennek a fűszerezése is nagyon megdobja, főleg, ha füstölt.

A legjobb mégiscsak bográcsban, akárki akármit is mond. Finom füstös lesz, szinte érzem az illatát... :-) Nagyobb társasági összejöveteleknél ideális, mert könnyű elkészíteni, gyors, és még a fiúkat is be lehet fogni a krumplipucolásba. Egy hátránya van: tavasztól őszig működik csak...

Friss salátát csináltam hozzá tegnap sok-sok lilahagymával, jégsalival és paprikával.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies