2013. február 28., csütörtök

Vegán mustáros lencseleves


Nehezen emésztem a hüvelyeseket, mégis néha olyan jól esik egy kis lencse-, vagy bableves. Régen még ecettel savanyítottam, de azt már évek óta csak a takarításhoz használom, ezért most egy kis almaecetes mustárral és citromlével helyettesítettem. Pikáns, finom, gyors.

A lencsét én előző este be szoktam áztatni, hogy megduzzadjon, felpuhuljon, így nem kell annyit főzni.

Hozzávalók:

  • lencse
  • natúr vegantéria ételízesítő vagy bio zöldségleves kocka (bioboltokban kapható)
  • babérlevél, 2-3 db
  • fél lilahagyma
  • bio mustár almaecetes
  • 1-2 fokhagyma
  • sörélesztőpehely
  • citromlé
Felteszem a leszűrt, leöblített lencsét forrásvízben főni, vegantériával és babérlevéllel ízesítem, beledobok egy fél lilahagymát is. Ha megfőtt, ízesítem a sörélesztővel, egy teáskanál mustárral, citromlével és az áttört fokhagymával. Mivel a mustár és a sörélesztő is sűrít, nem kell bele sem rántás, sem habarás. Ki lehet próbálni egy kis kukoricatejporral is, úgy krémes, "tejes" lesz. :-)

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies