2012. szeptember 11., kedd

Munkát váltok VIII. - Rögös utam az aktatologatástól a selyemfestésig

A selyemfestés - kezdeti lépések


Korábban festettem már üveget, és érdekelt, hogy vajon milyen selyemre festeni, de olyan misztikus, megközelíthetetlen volt, hogy csak futó gondolat volt bennem, hogy kipróbáljam. Aztán egy barátnőm felvetette, hogy ő is kipróbálná. Több sem kellett, időm volt, mint a tenger, vettem három-négy kis üvegcse festéket, kevertem belőle színeket, és már festettem is. Rögtön négy mandalát egy kendőre. Kísérleteztem a vízzel, festékkel, játszottam, néztem a reakcióját. Pár hét múlva már a barátaimat tanítottam festeni.

Mivel azt tudtam, hogy a gazdasági vonalat nem szabad döntésből választottam, hanem megfelelésből, felmerült bennem az igény, hogy hamár homár, és így kiüresedtem (értsd: semmi értelmét nem látom az életemnek) és besokalltam, és ha most itt a lehetőségem, hogy szabad akaratból válasszak, akkor én most a művészetet választom.

Elmondtam a férjemnek, hogy szeretném kipróbálni magam ebben, ő támogatott, és vettünk 5-6 darab kis selyemfestéket, kb. 5 ezer forintért, ugyanennyiért pedig selyemkendőt. Készített nekem festőkereteket, és elkezdtem a festést. Elindítottam egy blogot, a Selymetfestek.hu-t, ami egy ingyenes blogspotos blog, és publikáltam az első selyemkendőimet.

Hááááát, visszanézve őket 3 év távlatából: botrány... :-P Borzasztóak voltak, de én akkor a legbüszkébb voltam rájuk, mert az enyémek voltak, belőlem jöttek. De ez a folyamat része, hogy az ember beletanul valamibe, nem mehet tökéletesen, majd fejlődik, szebbek lesznek, most egyelőre ez van. Megjöttek az első vevőim, és kezdtem kapni a pozitív visszajelzéseket.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Furcsállom, hogy vegetáriánusként a selyemfestést választotta. A selyemgyártás is közvetlenül okozza állatok halálát. A selyemszálak legombolyítása előtt forró vízbe teszik a selyemgubókat, így a benne levő hernyók elpusztulnak. Nem kötekedni szeretnék, de én úgy látom, nem csak táplálkozásunkkal kellene elkerülni, hogy állatok szenvedjenek. Hanem pl. bőr, szőrme, toll, selyem elutasításával is. Remélem nem sértettem meg. A blog egyébként nagyon tetszik.
Üdv.
krisztina

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies