2008. november 16., vasárnap

Kreahétvége

Hetek óta égek a vágytól, hogy alkothassak, úgy Isten igazán, nem csak fél órát, egy órácskát, hanem órákig bütykölni a papírokkal, matricákkal, festékekkel, ragasztókkal, kövekkel, gyöngyökkel, stb. És igen, végre ez is eljött: ezt a hétvégét az alkotásnak szenteltem...


Persze nem csak kézműves alkotás fért bele a két napba: a szokásos főzés-rendrakás-vásárlás hármas sem maradhatott el.


Stencilezés


Szombat délelőtt, a rendrakás kellős közepén - mialatt a párom a konyhát tisztogatta - gyorsan elővettem a napok óta elővett stencilt, a festékeket, és zárt ajtó mögött nekiestem a fürdőszoba falának. Felragasztottam a stencilt, a szivacsot belemártottam a festékbe, és már nyomtam is a fehér falra. (Ezek hatalmas örömöt tudnak okozni nekem, és az eredményt is napokig nézegetem, gyermeki mosollyal :-P) Először a kagylókat szórtam szét a falon, barna festékkel, sok kis apró mozdulattal nyomtam a szivacsról a festéket a falra. Amikor már fogy a festék a szivacsról, halványul a minta, ezzel érdekes hatásokat lehet elérni, világosítani, sötétíteni a mintán belül.

Aztán a sok barnába párom tanácsára belevittem egy kis színt is: ekkor került elő a sárga-lila-zöld festék is, és a növényes-halas stencil. (Ezeket a stencileket évek óta őrizgetem, a Legjobb otthon nevű lefűzhető magazin részét képezte, amit kb. 1 évig járattam anno. Rengeteg festési, dekorálási ötlet van benne, két dossziéban témánként lefűzve. Alkalomadtán előveszem és merítek belőle egy-két ötletet.) Szóval a sarokba került egy kis zöld növény, majd a halak színátmenetes megoldással: először a sárga, majd a lila festéket vittem/nyomkodtam bele a mintába.
Stencilt házilag is készíthetünk: ezt a cicát az interneten láttam meg, kinyomtattam fekete-fehérben , fekete vastag filctollal körbe rajzoltam, A3-as méretűre felnagyítottam, majd átlátszó vastag fóliára átrajzoltam. Párom sniccerrel kivágta a festéknek szánt részeket, és már festhettem is a szokásos barna festékkel.
Ma hazajőve kérdeztem a páromat, hogy van a cicánk. Azt mondta: még alszik... :-)



Falmatrica

Ezek a hatalmas virágok az ikeában kaphatóak, ahol igencsak visszatérő vendégnek számítok... Mondhatni bérletem lehetne oda, a lakásom 80%-a onnan származik. Mostanában nagy divat a falmatrica, ezt is aként árulják, én azonban a wc ajtóra tettem elsősorban, csak egy jutott a szemben lévő falra, az előszobába (3 db van a csomagban).


A feltevése nagyon egyszerű: csak ki kell nézni a megfelelő helyet, és az öntapadós hátoldaláról lassan lehúzni a papírt és fokozatosan ronggyal rásimítani a felületre. Bevallom őszintén, én most csináltam először, ezért inkább a tapasztaltabbra hallgattam, és a párommal együtt egy négykezes műveletettel allokáltuk fel a mintát az ajtóra.


Karácsonyi házikó


Végre - több év után - sikerült teljesen befejeznem ezt a kis házikót. Eddig beragasztatlanul álltak benne a kis figurák, ma viszont végleges formát öltött.

A ház tetején látható rénszarvas fejet még Finnországból hoztam 2003-ban, természetesen ott is megtaláltam a hobby boltot. A 35000-es Kokkolában, 500 km-re az északi sarktól nagyon sok időt töltöttem el ebben a kis boltban. A hosszú, sötét nappalok és éjszakák közt nem sok szórakozásunk maradt, és örömmel nézegettem a festékeket, kis mütyűröket, az új technikákat.

A már itthon vásárolt házikó tetejét műhóval (struktúrpasztával) "festettem" ki, oldalaés eleje piros festéket kapott. A "rekeszekbe", figurákat, illetve öntapadós hátú fa díszeket tettem, végül arany üvegkontúrral kapott feliratot és mintákat. A használaton kívüli radiátorra került, fölötte az a mágnescsík található, amit szintén régóta kinéztem és egy-két hónapja beszereztem. Erre tudom kiaggatni majd az állandóan megújuló, évszakhoz igazodó dekorációkat, képeket, stb. A házikó mellett jobb oldalon lógó szánkós-ajándékos "kép" egy vastag (spirálozásra való) fólia szalvétával díszítve. Ezeket a képeket egy hosszú dísz szalagra is fel tudjuk kötni egymás alá, és a karnisra, ablak elé fellógatni - ilyet is tervezek majd készíteni.






Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies