2008. november 19., szerda

Belegondolva: a reklámokról II.

A metrón utazva mindig elgondolkodom azon, hogy vajon a marketinges kollégák autóval járnak-é...


Merthogy olyan könyv- és egyéb reklámokat, tanfolyamokat hirdetnek a mozgólépcső melletti falon, vagy a két lépcső között, amit épeszű (és nem fényképagyú) ember fel nem bír fogni, el nem tud olvasni. Ezen aztán néha jól bedühödök, mert mit tegyen az ember lánya, ha az egyik plakát egyik kiragadott szava felkeltette az érdeklődését? Menjek még három kört a mozgólépcsőn, hátha többet is megtudhatok az adott témáról? Na ne...


Ezt a tipikusan figyelemfelkeltésre használandó és használható eszközt miért zsúfolják tele apróbetűs feliratokkal? Nem is csak pár szót tesznek rá, hanem kisregény van az alján apró betűvel, vagy az ajánlott könyv (regény) tartalmáról egy bekezdés. És ez sorozatosan előfordul, nem csak elvétve. De miért, mi célból? Ki tudja azt elolvasni? Mi értelme ennek az egésznek?


Mivel úgyis utána kell néznem otthon, interneten, bárhol, ha érdekel az adott dolog, szerintem bőven elég lenne egy figyelemfelkeltő fotó, grafika, bármi, és egy-két szó, internetcím, ahol többet tudhatok meg róla.


Ráadásul van, amikor nem is ismétlődik meg később sem az adott reklám a mozgólépcső távján. Ekkor aztán végleg elveszted a fonalat, hiánnyal a lelkedben mehetsz haza az internet elé, hátha az az egy szó, amit megjegyeztél, kiadja a gugliban az általad keresett dolgot. Így jártam pár hónapja az egyiptomi kiállítással - szerencsére múzeumból nincs olyan nagy választék, mint mondjuk könyvből, így könnyen rátaláltam. Ennél egy fokkal okosabb verzió az, amikor 3-4 táblán keresztül ugyanaz a cég hirdet ugyanazzal a felismerhető design-nal, csak más képpel (pl. munkaerő-közvetítő)


Vajon áthaladó (vagy inkább áthömpölygő) tömeg mellé miért tesznek ilyen reklámokat? Van egyenként egy-egy másodperced, talán annyi sem, míg elhalad a lépcső a kb. A3-as méretű táblák sorozata mellett. Semmi másra nem alkalmas, csak arra, hogy a tudatodba beleírja, bele égesse a márkanevet, logot, image-et, stb. És hát sokszor ez is a cél...

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies